პირველად დამატებითი სამუხრუჭე ნათურა გამოჩნდა ამერიკაში 1968–1971 წლის Ford Thunderbird–ის მოდელებზე. თუმცა დიდი პოპულარობით თავიდან ვერ ისარგებლა. ევროპაში 1980 წლამდე არც ერთი მოდელი არ იყო "აღჭურვილი" CHMSL–ით. მოგვიანებით (ჩრ. ამერიკაში 1986 წლიდან, ავსტრალიასა და ახალ ზელანდიაში 1990 წლიდან და ევროპაში 1998 წლიდან) ავტომობილების მწარმოებლებს ახალი რეგულაციის მიხედვით მოეთხოვათ CHMSL–ის დამონტაჟება ყველა მოდელზე.
შედეგი და ეფექტი მართლაც გასაოცარი აღმოჩნდა. თუკი ერთ კვლევას დავუჯერებთ (სხვა ამ თემაზე ვერ ვნახე), უკნიდან შეჯახებით გამოწვეული ავარიების რაოდენობა ტაქსებსა და სხვა კომერციული დანიშნულების მანქანებში CHMSL–ის შემოღების პირველ წლებში 50%–ით შემცირდა. მომდევნო წლებში ეს მეჩვენებელი (არ ვიცი რატომ, ალბათ შეეჩვივნენ მძღოლები CHMSL–ს) 5%–მდე შემცირდა.
აგრეთვე:
გრძელვადიან პერსპექტივაში ელიან, რომ დამატებითი სამუხრუჭე ნათურები აშშ–ში ყოველწლიურად მძღოლებს თავიდან ააცილებს 92,000-137,000 პოლიციაში რეგისტრირებულ ავარიას, მოახდენს 58,000-70,000 არა–სასიკვდილო დაზიანებისა და $655,000,000 ოდენობის ქონების განადგურების პრევენციას.
5 comments:
საინტერესო ისტორიაა, მეც შემიმჩნევია ეს ნათურები, მაგრამ როგორ შეიქმნა, არ ვიცოდი...
და ახლა არ თქვა, კიდევ დამატებენ ნათურებსო d :d :d
Keti - არც მე ვიცოდი და პატარა ინტერნეტ–ძიება დამჭირდა :)
Kate - ამაზე ამბობ? :)))
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/59/Reisebus.Heck.jpg
არ მეგონა ასეთი ჩემთვის უინტერესო თემაზე საინტერესოდ დაწერდი. Good job!
გოზალ ვერ მაფასებ ჯეროვნად რაააა :))))
გაიხარე შენა
Post a Comment